11 Haziran 2010 Cuma

BOTERO KIZI

Beni tanıyan bilir; iki senedir favori rengim nar çiçeği. Önce aksesuarlarla başladım. Sonra allığını, utanmadan rujunu bile aldım. En son uzun bir yelek aldım; beyaz t-shirt, gömlek üzerine giyeyim diye. İstanbul'da da doya doya giydim. Pera Müzesi'ndeki Botero sergisine gittiğimde de üzerimdeydi nitekim.

Ben çok beğendim Botero'yu. "Şişman kadın ressamı" diye de bilinen Botero, şişman insanlar çizmesini "boyayayacak, kapsayacak daha geniş alanlar olsun diye şişman insan resmediyorum" diye açıklıyor. Resimlerinden çok heykellerine hayran oldum, o koskoca simsiyah heykellerine... O büyüleyici parlak siyah zaten boya değilmiş, oksitlenme sonucu elde ediliyormuş. O sonsuz siyahın hayranı çok. Sergide gösterdikleri filmde vardı; Kartegena (Kolombiya)'da bulunan bir çıplak kadın heykelinin başından ayrılmadan heykeli parlatan bir adam varmış mesela. Belediye sonunda adamı, tek görevi heykeli parlatmak olacak şekilde, maaşa bağlamış.



Botero'nun resimlerinde kullandığı renkler de son derece canlı ve -tahmin edin- nar çiçeği ağırlıklı. Kocaman kocaman, boğumlu boğumlu kadınlar nar çiçeği ve fıstık yeşili fonlarda, müthiş keyifteler...



Sergiyi gezerken arkamda birden" Aman Allahım" nidası duydum. O sırada da bir başka ses kulağıma "Hanımefendi" diyordu. Bir döndüm ki birbirinden janti, yakalarında kocaman Beyoğlu rozeti taşıyan üç tane yaşlı İstanbul beyefendisi, gülerek bana bakıyor. Bir tanesi "sizi bu güzel renkler içinde görünce tablo canlandı sandık, çok güzel çok güzel" dedi. En içten halleri ile bana iltifat eden bu üç centilmen aslında "Şişmanların ressamı Botero'nun tablosundan fırlamış gibisiniz" diyorlardı. Ben şaka halli "Tabii büyük gördünüz diyin öyle" deyince fark ettiler aslında ne demiş olduklarını. "Asla asla" dedilerse de serginin geri kalanını lise delikanlıları gibi kıkırdayarak gezdiler.

İşte böyle. Elalemin kızlarına "Boticelli tablosundan çıkmış gibisiniz" derler. Bu karma ile benim payımda da Botero kızı olmak düşer. Yoksa asla o kadar büyük değilim, asla! Beni tanıyanlar bilir....


2 yorum:

  1. hahaha alemsin ya cok guldum :) iltifat mi etmisler kufur mu belli degil ama cok hos bi ani oldugu kesin. sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. İltifat etmek istediler de aslında ne dediklerini sonradan fark ettiler :)) Benden de yeni maceranda tüm iyi dilekler...

    YanıtlaSil