18 Temmuz 2010 Pazar

MANYAK YETİŞTİREN EĞİTİM SİSTEMİ


Daha önce eski tarihi binasının yıkılacak olması vesilesi ile yaratılan nostaljiyi hiç bir şekilde paylaşmadığım okulum hakkında yazmıştım. Dünyanın parasının kova kova döküldüğü bu okulda lafın gelişi değil, kelimenin tam anlamıyla ruh hastası öğretmenlerimin olmuş olduğunu... O okulun altın günlerinden emekli öğretmen rahmetli anneannemin bendeki emeğinin sınıf öğretmenlerimden fazla olduğunu...

Epeydir görüşmediğim abimle hasret giderirken konu çocukluk günlerimizden açıldı yine. Benim iki yaş büyüğümdür, benim gibi ilkokul, ortaokul, lise bu okulun mezunudur. "Bizim günlerimizden bu yana hiç bir şey değişmemiş, biliyor musun" dedi; "Kolejin ilk kısmı hala çok garip." Arkadaşının kızının öğretmeni mesela, sınıfı ikiye bölmüş; "Öğretmenin Kümesi" ve "Tembeller Kümesi" diye. Tembeller kümesinden, öğretmenin kümesine geçiş yokmuş (kast sistemi mübarek) ama öğretmenin kümesinden atılınabiliyormuş. Her yıl 15 bin lira verdiğim okulda çocuğum sınıfta her sabah "Tembeller Kümesi"nde otursa yıkarım o okulu ben, yıkarım. Öğretmenin kümesine geçemiyecekse çocuk ayrıca zaten niye çalışsın ki!?! Bir de öğretmen "evinize kamera yerleştirdim, her yaptığınızı görüyorum" da demiş, kızın ödü kopuyormuş tuvalette öğretmeni görecek diye...



Bu eğitim sisteminin neresinden tutup ne yapmalı bilmiyorum ki! Bir yerde öğretmenler de öğrencileri kadar çaresiz, fakirlik ve her türlü yetersizlik içinde bir şeyler öğretmeye çalışyorlar. Diğer taraftan iyi eğitim için paralar dökülüyor ama manzara bu... Sonra bu çocuklar niye manyak oldu !?! Sonra ben niye manyak oldum !?!

Son olarak abimle korkunç ilkokul anılarımızı paylaşırken, O da kendi eşsiz dağarcığından şu anıyı çıkardı: Gayet sert bir genç kadın olan ilkokul öğretmeni, sınıfa belli miktarın üzerinde para getirmeyi yasaklamış. Bugünün çok meşhur bir müzisyeni/aranjörü/bestecisi olan çocukcağıza da o gün bozuk para olmadığı için büyük kağıt para verilmiş. Çocuk korkusundan öğlen sosisli sandiviç aldıktan sonra paranın üstünü çöpe atmış.

Paranın izi sürülürek çocuk bulunularak cezalandırılmış tabii. Halbuki iletişimsizlik, korkutma, sindirme adına çıkarılacak çok ders varmış bu olayda ama nerdeee....

Allah bütün çocuklarımızı korusun, esirgesin, eşit ve adil şartlarda birey yetiştiren bir eğitim sisteminin parçası yapsın inşallah. Amin.

2 yorum:

  1. açıkcası okulunda ilkokul okumadığım için mutlu oldum :) Oysa lisede falan biz çok normal hayatlar yaşadık böyle deli hocalar hiç benim sınıfıma denk gelmedi. Neyse bu arada fazla para getirmemelerini tembihlemek hem eşitliği sağlamak için hem de o yaşta birilerinin para kavgası etmesini engellemek için yapılmış bir şey. Yani gözümde amaç düzgün ama uygulama aşırı. Sistem bozuk ama farklı açılardan mecburiyetten bozuk. TED de bildiğim kadarıyla en normal kolej.

    Ayrıca da bu karikatüre bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bir de Rahime Önder vardı, sınıfının önünden geçerken "örtmenim lütfen örtmenim bir daha yapmayacağım" diye yalvarma sesleri gelirdi. Evet Kolej'de eşitliği sağlamak çok zordu, o yüzden para sınırlaması anlaşılabilir bir uygulama. Ama çocukları paranın üstünü çöpe attıracak kadar korkutmak çok sorunlu... Eğitim adına her şey her seviyede çok çok sorunlu gerçekten...

    Ben de çok seviyorum bu karikatürü :))

    YanıtlaSil