30 Aralık 2010 Perşembe

YENİ YIL HEDİYESİ

vi.sualize.us

Eylül 2007'den başlayan Haziran 2010'a kadar süren ve artık bir dönem değil de hayatımın kendisi sandığım, hiç bir dileğimin gerçekleşmediği, çok üzüldüğüm ama ıslak kirpiklerimin arasından aslında hiç de dilemediğim iyi şeylerin gerçekleştiğini gördüğüm bir karanlıktan çıktım da geldim karşınıza. Başlangıçta çok zordu, sonra insan karanlıkta el yordamıyla önünü görmeye başlıyor. Zihniyeti değişmeye başlıyor yavaş yavaş. Böyle günlerde okuduğum bir blog yazısı bana çok yardımcı oldu; ben de size onu buradan yeni yıl hediyesi olarak iletiyorum. Contemplative Scholar, maalesef artık yazmıyor, biraz dini yönü de olan, küçük bir liberal kolejde felsefe öğreten işi başından aşkın bir profesör. Ben zaten bu blogu hayatını organize etme, strese girmeden işlerini bitirme/düzene koyma sorgulamalarım sırasında buldum. Diyor ki;

But I also like to think my life as a work of art. There is an art to creating a good day. What does a good day look like to you? We are taught to think that good days just happen to us, occasionally, and for reasons beyond our control. But the truth is, our days are mostly shaped by our own actions. Yes, other things happen to us, but it is our own responses to the unpredictable events in our lives that really makes a difference. It is possible to deal with good fortune badly; but it is also possible to deal with tragedy well.

Much in our lives is beyond our control, but what is within our control matters enormously. No matter how much our lives feel driven by the unpredictables of life, or by our own demanding schedules, at every moment there is a "space of choices."

İyi yıllar, mutlu anlar...

3 yorum:

  1. sana da iyi yeni seneler peripatetik! :-))

    YanıtlaSil
  2. Mutlu umutlu yıllar dilerim :) sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
  3. Ben de sizlere çok güzel bir yıl diliyor, görüşmek üzere diyorum :))

    YanıtlaSil