10 Temmuz 2011 Pazar

MEDYUM GELİN, PERDE PİLAVI, OĞLAN ANALARI

Maço kültürümüzü fazla değil yahu hafif hafif dürtükleyen aşağıdaki kısacık yazıya aldığım pek çok 'erkek' tepkiden anladığım, 'tükürdüğünü yalamak' deyiminin erkeklerimiz arasında daha uzun yıllar popülaritesinden bir şey kaybetmeyeceği. Ne diyeyim, ben sizi seven bir yazar olarak özgürleşmeniz adına bir adım atayım dedim. Peşimden gelmek istemeyenlerin canı sağolsun; bir müsait vakitte yeniden denerim ben...

Aslında aşağıya yazacaklarımı düşündüğümde pek öyle müsait bir vakit de beklemeyeceğimi fark ediyorum. Zaten hiç bilmedim köşemde oturup adam gibi, pardon hanfendi gibi beklemeyi...

Beklemeyeceksek o zaman böyle buyrun: Olanları önce küçük yer pespayeliği diye dinlemeye başlamıştım ama sonra oğlunun her davranışını rasyonalize eden tipik bir 'oğlan anası' hikayesine evrildi anlatılanlar. Kızmak yok; bu maço toplum oğlan analarının omuzunda yükselir.

Anlatılan hikayedeki anne, oğlunun yıllarca kahrını (ki o kahır ne kahırdır anlatmaya kalksak hiçbir yerlere sığmaz; şenlikli bir örnek, en son Facebook'tan iktidar partisinin il başkanlığındakileri bulup küfrederek bilişim suçu işlediğinden ödemek zorunda kaldığı binlerce liradır) çeken gelininin üzerine mahallenin medyumunu imam nikahı ile getirmesini "oğlum bir kere baş kaldırdı hayatına" diyerek bir bağımsızlık mücadelesi olarak aklamaktadır. Bu arada rahmetli babasının emekli maaşını almak isteyen medyum gelin, önceki kocasından anlaşmalı olarak boşanmış, canı istediğinde eski kocayla Mado'da çay içmelere gitmektedir. Hayatına "baş kaldıran" adam, mahkeme tarafından reddedilen boşanma davasından önce kayınpederi annesinin elini sıktı ve iki yanağından öptü diye, anlaşmalı boşandığı eski kocası ile kolkola dolaşan imam nikahlı medyum karısının yanında "lan sen nasıl benim namusuma" diyerek kayınpederine saldırabilmektedir. Anne, bütün bu olup bitenlerde garipsenecek hiçbir şey görmemektedir. Üstelik en absürd olaylar, kendisinin mutlak hakimiyet alanı olan mutfakta gerçekleşirken...

Oğlunun özgürlüğüne doğru koştuğundan son derece emin olan bu anne, yeni medyum gelininin aynı zamanda oğluna yeni lezzetler tattırmasından da memnun. Bu felaket hikayenin zaten beni koltuğumdan yuvarlanma aşamasına getiren de "ne gibi lezzetler" sorusunun cevabı. Türk mutfağının ustalık isteyen zahmetli yemeklerinden biri olan perde pilavını ağızlara layık yapabilen bu annenin, oğlunun imam nikahlı medyum karısının elinden tatmasından memnun olduğu yeni lezzet "mayonezli börek"miş çünkü...Perde pilavı nere mayonezli börek nere...Daha doğrusu mayonezli börek ne!

www.yemektarifleri.com

Oğlan anaları için bu kadar kolay mı çocuklarının davranışlarını rasyonalize etmek?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder